© 2018 Järvenpään pyöräilijät ry - JäPy - Design by Snowwhere Productions.

OTA YHTEYTTÄ!

 

JäPy on Keski-Uudellamaalla toimiva seura, jonka tarkoituksena on pyöräilyn ja triathlonin edistäminen tarjoamalla positiivisia elämyksiä näiden harrastusten parissa.

LIITY SEURAAN!

 

Miksi liittyä seuraan?

Jäsenedut

Liittymislomake

Tietosuojaseloste

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Wix Facebook page
  • Strava icon.png
  • YouTube Social  Icon
Please reload

Viimeisimmät päivitykset

Huimaa kehitystä JäPyläisillä keskellä talvea!

27.12.2015

JäPyn ensimmäinen uintitekniikka -kurssi on pidetty onnistuneesti. Yhteistyö Järvenpään Uintiklubin kanssa alkaa tuottaa tulosta. Pasi Haravuori on sinnikkäästi opettanut meille käsivetoa, hengitystä ja kehon hallintaa vedessä. Välillä on menty laukkaharjoituksia, välillä pitkin pohjaa liukuen ja välillä pää pystyssä räpiköiden altaan päästä päähän. Myös suunnistusta on harjoiteltu useammalla kerralla.  Ja peilin edessä on harjoiteltu uintiliikkeitä. Hauskaa on ollut, syke on välillä noussut oikein roimastikin ja kehitystä on tapahtunut ihan jokaisella. Pasilla on ollut hyvä ote ryhmään – apuvälineet on pitänyt jättää altaan reunalle ja on pitänyt opetella uimaan ilman turvaa.

 

Mahtavaa sitoutumista on ollut nähtävissä koko porukalta. Jopa kesken synttäreiden on pitänyt lähteä, kun uintivalmennus on kutsunut sunnuntaina. Yhteistreeneissä on voimaa! Keskimäärin on altaassa ollut 10 uimaria eli poissaoloprosentti on ollut todella pieni.  Kyllä se ryhmän paine on voimakas ja saa lähtemään jopa vähän väsyneenäkin hallille. Ja se tunne tunnin jälkeen kun on selviytynyt niistä kunnialla ja se energian määrä, jota riittää vielä pitkälle loppuiltaan saakka.

Viime viikolla harjoittelimme märkäpuvun kanssa uimista sekä päälle laittamista ja pois ottoa ja sekuntikellon kanssa uimista. Kyllä sykkeet nousivat varmasti kaikilla, mutta ilon ja hauskanpidon kautta mennään kaikissa harjoituksissa! Ainakin Pasilla on hauskaa meidän kustannuksella, jos ei muuten.

 

Viimeisellä kerralla kävimme niitä asioita läpi, mitä olemme näiden viikkojen aikana oppineet. Käsiveto vartalon edestä, korkea kyynärpää, päätä käännetään sivusuunnassa (ei nosteta), nopea hengitys ja puhallus veteen. Vatsa tiukkana ja jalat vain tasapainottavat. Helppoa kuin heinänteko – tehdään vain ohjeiden mukaan. Vähän myös rikottiin rytmiä ja otettiin perhosen potkut ja vapaauinnin käsivedot. Lopuksi uitiin vielä 4 x 25 jokainen piikki eri vauhdilla. Ensimmäinen 25 korostetun hitaasti, toinen matkauinnin vauhtia, kolmas reippaasti ja neljäs täysiä.

 

Uintivalmennuksen tärkeys on koettu niin suureksi, että olemme päättäneet jatkaa samaan tapaan ensi keväänäkin.  Jatkamme saman ryhmän kanssa myös keväällä, ensimmäinen kerta on su 17.1. jatkuen 10 viikkoa. Valmentajana jatkaa JuKin Pasi Haravuori.

 

Käyttäkää nämä muutama viikko hyväksenne ja harjoitelkaa samoja juttuja myös itseksenne – uimaan ei opi kuin uimalla. Yksi kertaa viikossa on ylläpitävä harjoitus ja kaksi tai kolme kertaa vie eteenpäin – lajissa kuin lajissa.

 

 Uusi vuosi ja uudet kujeet – innolla odotan mitä ensi vuosi tuo tullessaan!

 

 

 

Please reload

Seuraa hyvää seuraa
  • Facebook Basic Square
  • Strava icon.png